محموله بزرگ قاچاق پیچ و مهره در گمرک بوشهر کشف شد.

محموله بزرگ قاچاق پیچ و مهره در گمرک بوشهر کشف شد.

بوشهر – ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با هوشیاری کارکنان این گمرک و بهره‌گیری از سامانه امور گمرکی یک کانتینر حاوی محموله قاچاق پیچ و مهره در گمرک بوشهر کشف و ضبط شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر، بهنام نوروزی اظهار داشت: در اظهارنامه این محموله مکشوفی ۱۱۱ آزمونه روبر برای غلط قیدشده بود که پس از بررسی‌های فنی توسط مأموران گمرک و بازدید کالا مشخص شد کالای درون کانتینر مغایر با کالای اظهاری بوده و از نوع پیچ و مهره است.
وی اظهار داشت: در همین راستا به استناد بند هـ ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله به دلیل اعلام وقوع جرم قاچاق پس از ارزیابی و تعیین بهای مال در اختیار مراجع قضایی استان قرار خواهد گرفت.
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر بابیان اینکه حجم کالای مکشوفی ۲۷ تن باارزش تقریبی ۳۲ هزار دلار است، گفت: تمامی همت و تلاش کارکنان گمرک مبارزه با قاچاق و کم‌آزاری است که در راستای تحقق این هدف سامانه جامع امور گمرکی کمک شایانی به این مهم کرده است.
نوروزی یادآور شد: راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و دستگاه‌های الکترونیکی در گمرک نقش مؤثر و سودمند در جلوگیری از گسترش قاچاق و فساد داشته است.
منبع: پایگاه خبرگزاری مهر
تاریخ: ۲۶/۱۲/۹۵