مفتول‌های مورد نیاز صنایع پیچ و مهره داخلی سازی می شوند.

مفتول‌های مورد نیاز صنایع پیچ و مهره داخلی سازی می شوند.

به گزارش استیل ایران، مدتی است که انجمن تولیدکنندگان فولاد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن تولیدکنندگان پیچ و مهره به دنبال داخلی سازی مفتول‌های موردنیاز صنایع پیچ و مهره و کاهش واردات مفتول و میلگردهای کلاف است. در همین راستا سومین جلسه این زنجیره تأمین در سال جاری با حضور شرکت‌های مختلف تولیدکننده در هر حلقه زنجیره برای اجرای مصوبات صورت‌جلسات قبلی برگزار شد و ضمن اعلام توانمندی هر شرکت، میلگردهای کلاف و مفتول‌هایی که فعلاً در داخل کشور تولید نمی‌شوند نیز مشخص شد. همچنین کارگروهی ۷ نفرِ تشکیل شد تا بر روند تولید و کیفیت محصولات نظارت کند.
در سومین جلسه سال جاری تأمین نیاز صنایع پیچ و مهره به مفتول‌های فولادی که با حضور نمایندگان دفاتر امور صنایع معدنی و امور فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دبیر و اعضای هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان پیچ و مهره و مدیران شرکت‌های ساپکو، فولاد آلیاژی ایران، فولاد کویر، فولاد اسفراین، هرمس مفتول، ایروف، آلیاژ مفتول سپاهان، سیم آبدیده بشل و به میزبانی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد، اجرای مصوبات جلسات پیش در دستور کار قرار گرفت و هر یک از حاضرین ضمن اعلام نقطه نظرات خود در خصوص لیست نیازهای صنایع پیچ و مهره، توانمندی آن واحد تولیدی برای حضور در زنجیره تأمین نیاز صنایع پیچ و مهره را تشریح کردند.
به گزارش استیل ایران، در این جلسه کارگروهی ۷ نفرِ تشکیل‌شده که بر روند داخلی سازی مفتول‌های فولادی موردنیاز صنایع پیچ و مهره نظارت خواهد کرد. همچنین بر اساس نظرات حاضرین و جمع‌بندی کلی، میلگردهای کلاف بالاتر از سایز ۲۵ میلی‌متر غیرقابل تولید در کشور در مقطع فعلی شناخته‌شده است.
گفتنی است در جلسات قبلی مقررشده بود که پس از تشکیل کارگروه مذکور، فرآیند سفارش گذاری تا تحویل محصول نهایی به صنایع پیچ و مهره آغاز شود و برای تضمین کیفیت محصول تولیدی هر حلقه، هر واحد تولیدی محصول خود را در خط تولید واحد تولیدی حلقه بعد این زنجیره تأمین تست کرده و تحویل نماید.

منبع: http://steeliran.org
تاریخ: ۹۶/۲/۱۴