پیچ و مهره ایرانی تاب رقابت با چینی‌ها را ندارد

پیچ و مهره ایرانی تاب رقابت با چینی‌ها را ندارد

به گزارش سامانه فعالیت‌های اقتصادی پیچ و مهره: عضو انجمن جامعه تولید پیچ و مهره گفت: پیچ و مهره چینی در بازار ۲۰۰ تومان ارزان‌تر از نوع ایرانی آن است. محمدرضا مددی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش بابیان اینکه تولیدکنندگان پیچ و مهره اکنون در بدترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند، بیان کرد: مواد اولیه‌ای که برای تولید پیچ و مهره نیاز است، به‌مراتب گران‌تر از مواد اولیه پیچ‌مهره‌های چینی است.  وی افزود: در این شرایط، بسیاری از تولیدکنندگان پیچ و مهره به‌اجبار واحد تولیدی خود را تعطیل کرده‌اند.
مددی تصریح کرد: مواد اولیه‌ برای تولید پیچ کیلویی ۵ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود که حدود ۱۰ درصد آن در تولید پرت می‌شود، که با احتساب ۱۰ درصد پرت آن مبلغ هر کیلو مواد اولیه برای تولید حدود  ۶ هزار تومان خواهد شد.
به گفته عضو انجمن جامعه تولید پیچ و مهره؛ هم‌اکنون ۱۱۰ تولیدکننده پیچ و مهره در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵ تولیدکننده بزرگ هستند. وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مختلف ازجمله تأمین اجتماعی، مالیات، شهرداری به دلایل مختلف هزینه‌هایی را از تولیدکننده اخذ کرده و با این اقدام،‌ عرصه را بر تولیدکننده تنگ می‌کنند.