نیاز ۷۰ درصدی صنف پیچ و مهره به واردات محصولات چین و تایلند

نیاز ۷۰ درصدی صنف پیچ و مهره به واردات محصولات چین و تایلند

نوررالدین مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران درباره وضع بازار اظهار کرد: وضع بازار در حالت رکود است و این رکود مشکل فراگیر برای همه اصناف است.

وی در ۲۴ دی ماه ۹۶ با اشاره به اینکه واقعیت این است که قدرت رقابت با کشورهای دنیا را در بازار جهانی نداریم، تصریح کرد: سیاست‌های غلط واردات قدرت رقابت را از تولیدکنندگان داخلی به خاطر عدم وجود حمایت از تولید ملی گرفته است.

علل ناتوانی رقابت با صنایع پیچ و مهره خارجی:

رئیس اتحادیه پیچ و مهره تهران با تأکید بر اینکه در بخش‌هایی تکنولوژی وارد شده است، اضافه کرد: تولیدهایی هم با معیار روز و نزدیک به استانداردهای بین‌المللی داریم، ولی تولید داخل قادر به رقابت با رقبای خود در بازار جهانی نیست مواد اولیه نداریم و محصول نداریم که ازجمله مشکلات ما است.

مهری با بیان اینکه اگر فضای مناسب برای تولیدکنندگان ایجاد شود توان رقابت با رقبای جدی در ساخت پیچ و مهره در جهان را داریم، تصریح کرد: تا بازار را اشباع کنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمت رئیس‌جمهوری در جلسه‌ای پیرامون بررسی مشکلات اقتصادی و اصناف بودیم، اضافه کرد: چند دقیقه‌ای در این جلسه فرصت بیان مشکلات صنف پیچ و مهره را داشتم.

رئیس اتحادیه پیچ و مهره تهران با بیان اینکه مشکلات صنف پیچ و مهره را از نزدیک برای رئیس‌جمهوری بازگو کردم، تصریح کرد: مجبوریم که از تایوان و چین محصول در حوزه پیچ و مهره وارد کنیم و محکوم به واردات در شرایط عدم حمایتی هستیم.

مهری با تأکید بر اینکه مشکلی در بخش‌های توانمندی و حتی تکنولوژی و نیروی کار هم نداریم، اضافه کرد: اگر این موانع برطرف شود و از تولید داخل حمایت شود واردات ما بسیار کم می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز به واردات در این صنف داریم، افزود: نگاه حمایتی دولت به تولید ملی وابستگی ما را به واردات به مرز ۳۰ درصد در این صنف می‌رساند.

رئیس اتحادیه پیچ و مهره تهران با اشاره به اینکه اگر دولت کمک و حمایت کند، اظهار کرد: وابستگی ما به این میزان واردات کم می‌شود و تولید رونق و اشتغال‌زایی رونق پیدا می‌کند.