برندسازی، نقطه ضعف کالای ایرانی، عمرواحدهای تولیدی در کشور کوتاه است

برندسازی، نقطه ضعف کالای ایرانی، عمرواحدهای تولیدی در کشور کوتاه است

رضا فراهانی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تولید در کشور وضعیت مناسبی ندارد، اظهار کرد: حال تولید خوب نیست و بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل رکود در بازار با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، تصریح کرد:کاهش قیمت واحدپول ملی قدرت خرید مردم را کاهش داده است و در این شرایط مردم بیشتر تمایل به حفظ سرمایه دارند و علاقه به خرید نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به تورم موجود در بازار، بیان کرد: افزایش قیمت کالا در کاهش خرید مردم موثر است که به تبع کاهش تولید را در پی خواهد داشت.

فراهانی با بیان اینکه تولید در کشور با چالش‌های مانند قاچاق مواجه است، گفت: بسیاری از کالا‌های تولیدی در کشور باید در شرایطی نابرابر با کالا‌های قاچاق که بدون پرداخت عوارض وارد کشور می‌شوند، رقابت کنند و به دلیل قیمت پایین کالای قاچاق باید بازار را به آنها واگذار کنند.

عضو اتاق بازرگان تهران با بیان اینکه عمر واحد‌های تولیدی در کشور کوتاه است، اذعان کرد: بسیاری از واحد‌های تولیدی به دلیل چالش‌های موجود و عدم حمایت‌های لازم ورشکست و از ادامه فعالیت بازمی‌مانند.

وی با اشاره به ضعف در برندسازی کالا‌های ایرانی، اظهار کرد: بسیاری از کالا‌های ایرانی به دلیل ضعف در برندسازی و تبلیغات برضد کالای داخلی مجبور می‌شوند با برند کالای خارجی وارد بازار شوند تا استقبال مردم از آنها افزایش یابد.

به گفته وی؛ نقش رسانه‌ها برای حمایت از کالای داخلی نقش حیاتی است که باید با فرهنگ سازی میزان استفاده از کالای داخلی در سبد خرید مردم افزایش یابد.

فراهانی در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی، گفت: نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی نشان از دغدغه مسئولان در حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارد که می‌توان به بهبود شرایط تولید در کشور امیدوار بود.

تاریخ خبر: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

منبع خبر: خبرنگاران جوان