کمبود تکنولوژی در صنعت، منجر به خام‌فروشی شده است

کمبود تکنولوژی در صنعت، منجر به خام‌فروشی شده است

آرش نجفی نایب رئیس کمسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران، اظهار کرد: بازار جهانی به دنبال کالاهایی با فناوری جدید است و به دلیل پایین بودن سطح تکنولوژی در کشور، تولیدات داخلی در بازارهای جهانی مشتری چندانی ندارد و در نهایت منجر به خام فروشی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نایب رئیس کمسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران با بیان اینکه جریان انتقال تکنولوژی در کشور نیازمند شتاب بیشتری است، بیان کرد: برای گذر از خام‌فروشی باید شرکایی با تکنولوژی بالا و پیشرفته انتخاب کنیم و با ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی، تکنولوژی را وارد کشور کنیم.

به گفته وی؛ انتخاب شرکای تجاری قوی، باعث کمک به بازاریابی و فروش محصولات خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه در صورت منتفع شدن شرکای خارجی، شاهد حضور بیشتر برای سرمایه گذاری در کشور خواهیم بود، بیان کرد: قراردادهای اکتشاف و استخراج نفت از نمونه‌های موفق در وزارت نفت است که می‌توان با الگو برداری از آن، زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های پتروشیمی را فراهم آورد.

نایب رئیس کمسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران با اشاره به نقاط قوت در تامین منابع مواد اولیه تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی با توجه به ظرفیت‌ها و اولویت دهی به پتانسیل‌های کشور می‌تواند منجر به تولید محصول باکیفیت برای حضور بهتر در بازارهای بین‌المللی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات سیاسی بر روی صنعت و اقتصاد کشور سایه انداخته است، بیان کرد: تحریم‌های بین المللی جریان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را با اختلال مواجه کرده است و بسیاری از سرمایه گذران خارجی به دلیل نگرانی از تحریم و جریمه از سوی آمریکا از سرمایه گذاری در ایران خوداری می‌کنند.

نجفی در پایان با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز نیز در کاهش سرمایه‌گذاری موثر است، گفت: نوسانات نرخ ارز ترس از سرمایه‌گذاری در کشور را افزایش داده است که باید با اقداماتی شامل تثبیت نرخ ارز این مشکل را برطرف کرد.

تکنولوژی صنعت

تاریخ خبر: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

منبع: باشگاه خبرنگاران