انتقاد از رشد قارچ گونه عطاری‌های غیرمجاز/ مجوز فعالیت داروخانه‌های سنتی صادر شود.

انتقاد از رشد قارچ گونه عطاری‌های غیرمجاز/ مجوز فعالیت داروخانه‌های سنتی صادر شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از رشد قارچ گونه عطاری های غیرمجاز، گفت: باید با نظارت دقیق و استفاده از ظرفیت های قانونی داروخانه های سنتی راه اندازی شود تا طب سنتی درجهت درمان بیماری ها به ارایه خدمت بپردازند.

بشیر خالقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از فعالیت غیرمجاز برخی از عطاری‌ها در کشور، افزود: متاسفانه با وجود اهمیت طب سنتی در کشور و تاثیرات آن در بهبود و درمان بیماری‌ها اما همچنان شاهد نبود نظارت بر عملکرد فعالان این حوزه و فعالیت غیرمجاز برخی عطاری ها به شکل گسترده هستیم.
نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکید بر استفاده از ظرفیت های طب سنتی، ادامه داد: دانشکده طب سنتی در کشور درحالی فعالیت می کند که می توانیم با استفاده از ظرفیت این دانشکده در جهت گسترش طب سنتی گام های موثری برداریم چراکه طب سنتی مبنای علمی دارد و بسیاری از کشورهای دنیا با استفاده از این طب، به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: واقعیت آن است که به جهت برخی منافع خاص، عده ای اقدام به راه اندازی عطاری های غیرمجاز می کنند در حالی که از هیچ تخصصی در این زمینه بهره مند نیستند که همین امر می تواند صدمات جبران ناپذیری به بیماران و حوزه سلامت وارد کند.
وی یادآور شد: اگرچه تجویز دارو باید از سوی پزشک صورت گیرد اما با رعایت اصول کارشناسی شده می توان از ظرفیت عطاری‌های دارای مجوز برای کمک به سیکل درمان بیماری‌ها استفاده کرد لذا باید این عطاری ها به طور دقیقی ساماندهی شود و فعالیت آنها زیرذره بین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار گیرد.
خالقی تاکید کرد: امروزه شاهد رشد قارچ گونه عطاری های غیرمجاز در کشور هستیم در حالی که متولیان امر اقدامی برای ممانعت از فعالیت غیرقانونی آنها نمی‌کنند بر همین اساس شاهدیم که عطاری های غیر مجاز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید با نظارت دقیق و استفاده از ظرفیت‌های قانونی داروخانه‌های سنتی راه‌اندازی شود تا طب سنتی با کنترل مسئولان مربوطه و درجهت درمان بیماری ها و چارچوب قوانین به ارایه خدمت بپردازند.
تاریخ خبر: ۹۶/۱/۲۳
منبع خبر: خبرگزاری خانه ملت