تشکیل کمیته زنجیر تامین انبوه پیج و مهره  مورد نیاز صنعت خودرو

تشکیل کمیته زنجیر تامین انبوه پیج و مهره مورد نیاز صنعت خودرو

به منظور تصمیم گیری نهایی برای بومی سازی پیچ و مهره های مورد نیاز صنعت خودرو، جلسه ای به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران  در  دی ماه ۹۶ با حضور نمایندگان وزارت صنعت معدن تجارت و ذی نفعان زنجیره تولید پیچ و مهره تشکیل و مقرر گردید کمیته ای متشکل از نمایندگان فعالین زنجیره، بر فرآیندهای تولید انبوه نظارت و آن را استاندارد نمایند.

در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و حداکثر نمودن تولید داخل قطعات خودرو، طی یکسال گذشته جلسات فنی و هماهنگی پیرامون استفاده از ظرفیت های داخلی برای بومی سازی پیچ و مهره های خودرو با محوریت وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار گردید. طی این مدت شرکت های فولادآلیاژی ایران، کویر کاشان، سیم آبدیده بشل، هرمس مفتول و آلیاژ مفتول سپاهان در زمینه تامین مواد اولیه فولادی، شرکت ساپکو و مرکز تحقیقات آن بعنوان تامین کننده صنایع خودروسازی و نیز شرکت های کوبن کار، پارس پیچ، ایران پیچ کار و… در زمینه تولید پیچ و مهره، با همکاری یکدیگر توانستند محصول تستی با کیفیتی را تولید نمایند.

نتایج تست و آزمایش های گوناگون که بر روی مواد اولیه و پیچ های تولیدی در این پروسه صورت گرفته نشان دهنده کیفیت مطابق استاندارد خودروسازان بوده است. لذا بعد از فاز تحقیقات و تولید تستی، پروژه وارد فاز تولید انبوه شده و شرکت فولاد آلیاژی ایران برای تولید فولاد و کلاف فولادی مورد نیاز صنایع پایین دستی اقدام نموده است. خاطرنشان می سازد تولید با کیفیت، قیمت مناسب نسبت به نمونه خارجی و تحویل به موقع از معیارهایی است که شرکت فولاد آلیاژی ایران در تولید محصولات خود را متعهد به آن می داند.

منبع: www.isaco.ir