انعکاس سامانه اطلاعات جامع فعالیت‌های اقتصادی در روزنامه خراسان

انعکاس سامانه اطلاعات جامع فعالیت‌های اقتصادی در روزنامه خراسان

 در تازه ترین جلسه دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، بر ضرورت ایجاد سامانه اطلاعات جامع فعالیت های اقتصادی با انجام کارشناسی های دقیق در استان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، علی اکبر لبافی، رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی استان، در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای بنگاه های اقتصادی خراسان رضوی گفت: بانک اطلاعاتی خوبی از بنگاه ها را می توان در استان تشکیل داد اما لازمه اش این است یک گروه تخصصی از دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی این موارد را بررسی کند. در ادامه، مهدی محمدزاده مدیر داخلی شرکت بهینه تکوین فراگیر که نمونه ای از سامانه اطلاعات جامع فعالیت های اقتصادی را ایجاد کرده است، از توجه به اساسی ترین نیاز حوزه اشتغال و توسعه اقتصادی یعنی اطلاعات به عنوان ضرورت این طرح نام برد. وی گفت: در طرحی که ما اجرا کرده ایم، ۱۳ پروژه دانشگاهی با محوریت فعالیت های اقتصادی به عنوان پشتوانه علمی این سامانه انجام شده است. این سامانه بخش های مختلفی دارد و بحث های مرتبط با فعالیت اقتصادی در حوزه های مختلف را می توان به صورت آنلاین در آن مشاهده کرد و طبقه بندی فعالیت های اقتصادی و پراکندگی جغرافیایی فعالیت ها نیز از جمله اطلاعات موجود در این سامانه است.
اطلاعات ۷۸ بنگاه تاکنون در سامانه قرار گرفته است
محمدزاده با اشاره به این که اطلاعات ۷۸ بنگاه از استان خراسان رضوی تاکنون در این سامانه قرار گرفته است، تصریح کرد: تا الان هیچ سازمان دولتی و خصوصی پشتیبان ما نبوده است و برای کسب اطلاعات به سراغ تک تک بنگاه ها رفته ایم.
محمدزاده انتظاراتی هم از مسئولان و فعالان اقتصادی خراسان رضوی داشت.
او گفت: اجرای آزمایشی طرح در استان، تعریف و تصویب پروژه حداقل به مدت یک سال و تعیین محدوده پروژه، معرفی ما به نهادها و دستگاه های مرتبط برای همکاری و نیز معرفی به بنگاه های اقتصادی و تامین بودجه طرح، از جمله انتظارات ما برای ایجاد سامانه اطلاعات جامع فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی است.

منبع: روزنامه خراسان